Quickstep <3


Tricostar - Quickstep

Du är så underbar, lilla häst.. Du lärde mig allt!
Visst kan jag väl nu i efterhand erkänna att jag tog mig vatten över huvudet när jag köpte dig, 14 år gammal och bara haft vääldigt välutbildade hästar innan. Det va först när jag fick dig, mitt lilla fullblod som jag förstod innebörden av att verkligen kunna rida med känsla. När du litade gav du 110%, annars gick du din egen väg..
Kommer alltid minnas vår första hopplektion, hur du (livrädd) vägrar gå över en bom ens.. Vad hade hänt med dig..?
Jag flög av konstant det första halvåret, satt nog mer i backen än på hästen :P men alla som har ridit dig kan intyga, du ger en speciell känsla.. Du har det "lilla extra", ibland blir jag så ledsen när jag minns att du inte kommer vänta på mig i boxen om mornarna, du med dina rådjursögon.. Dina galna bocksprång och "glädjepip". Var du än kom så häpnade folk, din utstrålning, min fina lilla älskling.. 
Kommer aldrig glömma första gången jag såg dig, jag skulle inte ens prova dig. Du stod i en söndersparkad box, lite spån i botten av boxen. Längst in i en mörk gång, där stod min ängel. Du hade fullt med gammal mat i krubban, du va så smal.. Du tittade upp och såg mig rakt in i ögonen, rakt igenom mig. Vi är så lika du och jag. Går inte att tämja.. Du va den första hästen jag provred och jag provade en hel del. 
Kan inte låta bli att bli tårögd när jag tänker på dig eller ser alla videoklipp från våra tävlingar tsm. Du har det super nu, din nya ägare är jätte duktig och du har fått det så bra som en häst kan ha det :) men jag saknar min älskade lilla Q. 

/ Sandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0