All I need.

Idag har jag inte gjort allt för mycket :) Jobbat och ridit.

Jobbade bara 2 h inne i malmö, helt onödigt enligt mig.. Men vad gör man inte :P ? Fast det va ju inte direkt kul att gå upp :) hade hellre legat kvar och myst hela dagen, du får mig verkligen att känna, ja.. Känna :) och det va grymt länge sedan jag gjorde det sist.

Efter jobb så fick jag ett oväntat samtal om att Lina skulle komma och hålla lektioner :P hade jag ingeen aning om.. Så jag slängde på mig kläderna och körde ut till PB, fixade honom och gjorde honom lite extra tjusig ;)
Lektionen gick så JÄVLA bra! Det är så otroligt att känna allting falla på plats, Lina gav honom mängder av beröm (som han förtjänade). Hon tyckte att han va det perfekta exemplaret på hur en bra dressyrhäst ska se ut - plus att han har det största övertramp hon sett :P
Det är verkligen kul att få höra :) , spec när man har haft ett fullblod innan. Dom är ju verkligen inte menade som tävlingshästar, inte så mycket gångarter och inte nog med kapacitet för att nå de där högsta klasserna!

Så nu börjar man känna lite press av att ge sig ut och tävla ;) men som sagt - det absolut värsta jag vet är personer som använder hästar som maskiner. Jag anser att man ska lära känna varandra innan man ger sig ut, annars är det ju bara en fråga om hur lång tid det kommer ta innan man kommer missförstå varandra och få enorma bakslag! Glömt inte - hästen är det viktigaste, inte resultaten!
Så tävla kommer jag först göra under 2010. Men innan dess blir det säkert ett par tränings tävlingar ;) 

Nej nu ska jag äta, duscha, soova :) och hoppas på att morgondagen kommer snabbt :) 

Godkväll ;) / Sandy
  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att det gick så bra på träningen :D Han verkar jättefin! =)

2009-10-21 @ 14:38:25
URL: http://larkogblondie.blogg.se/
Postat av: Melinda

bra skrivet - hästar ska vara hästar och inget redskap!



sv. haha, tack :)

2009-10-21 @ 15:53:54
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så mycket tjejer :D !



Jo, jag känner att även om jag skulle kunna tävla högt med honom nu så kommer jag nog hålla mig på 90 - 1 m ett tag till ;) !

2009-10-22 @ 14:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0