Hard work..

Gick upp vid 6 - tiden för att hinna göra iordning mig innan jobb.. Stack till jobb och lämnade grejerna till Emelie som fick jobba ensam medans jag fortsatte till sjukhuset =/ där fick jag agera nåldyna. Jag som är så satans rädd för allt som har med nålar att göra! (jag vet - jag har piercingar, men det är inte samma sak :D) fy, massa prover tog dom.. Ajajaj!
Sen va det bara att dra vidare till jobb igen, i 8 timmar. Trött efter alla blodproven va jag med :P
På hemvägen körde jag inom Carlshill, fixade till hästen och gjorde klart i stallet :) PB va lika underbar som vanligt, den hästen har verkligen något speciellt.. Imorn ska jag ta en runda ut, om det är fint väder :D

Veckoplanering :
Mån - Vila
Tis - Konditionsträning på stubben (ingen dressyrträning eftersom att Lina va sjuk)
Ond - Tömkörning
Tors - Trim m. bommar
Fre - Skritta ut
Lör -  Hoppning, låga hinder - fokusera på takt och tempo. Kontrollövningar.
Sön - Klättra i backarna (rehab området utanför Stp - bättre får man leta efter!)
 
Det är viktigt att ha en plan med sin ridning och även ett mål. Det man dock måste minnas är att världen går inte under för att planeringen ändras! Det viktigaste är att känna hur hästen känns för dagen. En stel och ovillig häst är kanske inte idealisk för hoppning, en pigg häst med mycket överenergi kan göras gott av ett konditionspass med intervaller ute på fälten!

Nej nu ska jag sova! 8 timmars jobb imorn, flyttstädning med Rebecka! Money, money..

God natt alla!
/ Sandy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0